Renault Megane - test

Jeśli chodzi o rynek kompaktowych aut używanych, renault megane od lat zalicza się do najchętniej wybieranych samochodów z uwagi na komfortowe wyposażenie, solidną i niezawodną konstrukcję oraz bogaty wybór jednostek napędowych. Zaletą testowanego auta jet również stosunkowo niewielkie zużycie paliwa w porównaniu z jego osiągami. Poznaj największe zalety i wady megane i sprawdź, czy warto zainwestować w ten samochód, jeśli poszukujesz komfortowego auta do jazdy po mieście i okazyjnych wyjazdów w dłuższe trasy.

Wprowadzona na rynek w 1995 roku I wersja renault megane – następcy kultowego renault 19, otworzyła nowy rozdział w historii kompaktowych aut. Tym, co zaskakiwało już na pierwszy rzut oka, był nowoczesny, niebanalny design auta. Megane szybko zdobyło sobie zwolenników na całym świecie, z uwagi na wysoki standard wyposażenia i komfort jazdy. Marka Renault poszła za ciosem, prezentując w 2002 roku drugą, poliftową wersję swojego kompaktu z charakterystyczną konstrukcją tylnej części, która również znalazł grono zagorzałych entuzjastów. Auto dostępne jest w kilku wersjach nadwozia: hatchback, kombi, sedan czy coupe-cabrio.

Renault Megane - jaki silnik wybrać?

Jedną z największych zalet renault megane jest bogata gama dostępnych jednostek napędowych. Jednocześnie, zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne uznawane są za stosunkowo bezawaryjne, dzięki czemu testowana „meganka” cieszy się dużą popularnością – porównywalną ze sportową wersją RS czy innymi modelami, takimi jak clio czy captur. Najsłabsze z silników benzynowych: 1.4 16V (82 lub 95 KM) dedykowane są tym kierowcom, którzy ponad osiągi przedkładają ekonomikę jazdy. Nieco mocniejsza jednostka 1.6 16 V o mocy 116 KM zapewni już lepszą dynamikę. Najsilniejszy motor benzynowy 2.0 oferuje moc na poziomie 136 koni mechanicznych. W 2004 roku do rodziny renault megane dołączyła wersja RS z silnikiem 2.0 Turbo (225 KM), a rok później o 5 KM mocniejsza wersja RS F1 – także napędzana silnikiem dwulitrowym.

Jeśli chodzi o diesle, megane oferuje jednostki od 1.5 dCi (82 lub 101 KM) oraz 1.9 dCi (120 KM). W 2006 roku wraz z pojawieniem się wersji Phase II (modernizacja modelu) Renault poszerzyło gamę jednostek napędowych, dokładając benzynowy 2.0 16V Turbo (165 KM) oraz 150-konny 2.0 dCi.

Ile pali Renault Megane?

Jedną z największych zalet wszystkich wersji renault megane, pomyślanego jako typowy miejski kompakt dla klasy średniej, jest relatywnie niskie zużycie paliwa, w stosunku do konkurencyjnych pojazdów. Najsłabsze wersje z silnikiem 1.4 (benzyna) zużywają średnio 6,7 litra na 100 km w cyklu łączonym. Podobne parametry cechują modele z silnikiem 1.6, a najmocniejsze jednostki 2.0 16V Turbo pochłaniają ok. 8,8 l/100 km. Znacznie bardziej ekonomiczne są siniki Diesla. 1.5 dCi spala nawet poniżej 5 litrów, 5.6 l/100 km to średnie zużycie wersji z silnikiem 1.9 dCi, a 2.0 dCi przepala średnio 6,5 litra na 100 km - test w cyklu łączonym.