Królowa lawet - test Renault Laguna 3

Trzecia wersja laguny w odróżnieniu od swojej poprzedniczki zwanej królową lawet prezentuje się bardzo porządnie. Francuscy konstruktorzy wyeliminowali większość błędów i rozwiązań, które spędzały sen z powiek właścicielom „dwójki”. Sprawdź, jak prezentuje się testowana renault laguna III, ile pali i jaką wersję silnika wybrać.

Mimo opinii awaryjnej i kapryśnej laguna niezmiennie cieszy się sporym zainteresowaniem na rynku wtórnym. „Królowa lawet”, jak określano ją na niejednym forum samochodowym czy w rozmowach towarzyskich, ma się całkiem dobrze, a jej odświeżona wersja zadaje kłam większości negatywnych stereotypów. W dodatku wersja coupe prezentuje się naprawdę efektownie, zrywając z topornymi kształtami znanymi z sedanów czy kombi. Auto charakteryzuje nowoczesne i bardzo komfortowe wyposażenie, wysoka jakość materiałów zastosowanych wewnątrz kabiny oraz pojemny bagażnik w wersji kombi i nowoczesna, ciekawa stylistyka.

Ile pali Renault Laguna 3?

Najsłabsze jednostki benzynowe w lagunie 3 zużywają w cyklu łączonym od 8 litrów na 100 km w górę. Najmocniejsze – jak 3.5 V6 konstrukcji Nissana – minimum 12 l/100 km. Nieco bardziej oszczędne są diesle – motory 1.5 dCi uzyskują w testach od 6 litrów na 100 km, a najpopularniejsze jednostki 2.0 dCi od 7 do 7,5 l/100 km.

Renault Laguna 3 - Jaki silnik wybrać?

Z bogatej palety jednostek napędowych montowanych w trzeciej generacji laguny, szczególną uwagę warto zwrócić na 2-litrowy motor o mocy 140 KM. To klasyczny wolnossak Nissana, charakteryzujący się dużą dynamiką przyspieszenia oraz wysokim momentem obrotowym. Godny polecenia jest również turbodoładowany silnik 2.0 konstrukcji Renault, wyposażony w paskowy napęd rozrządu, trzeba jednak uważać na stosunkowo wysokie spalanie. Solidny, 3,5-litrowy motor V6, montowany był wyłącznie w coupe, gwarantując moc na poziomie 240 KM. Paletę jednostek benzynowych uzupełnia silnik 1.6 o mocy 110 KM, jednak dla miłośników osiągów będzie on zwyczajnie zbyt słaby.

Jeśli chodzi o diesle, godny polecenia jest dwulitrowy motor Nissana pracujący na łańcuszku rozrządu. Wyróżnia go trwałość i rozsądne spalanie przy wymianach oleju średnio co 15 000 km. Gamę jednostek wysokoprężnych uzupełniają silniki 1.5 dCi oraz topowy 3.0 V6 dCi.

Test laguny 3 – nasza opinia

Odwiedzając fora dyskusyjne, śledząc testy lub przysłuchując się rozmowom kierowców, trudno nie odnieść wrażenia, że za laguną III ciągnie się negatywne wrażenie po poprzedniczce. Tymczasem, rozwiania zastosowane przez markę Renault uwolniły następczynię od typowych dla wersji II usterek. Tytuł „Królowej lawet” zdecydowanie nie pasuje do nowego modelu, który poza klasycznymi segmentami sedan i kombi oferuje również sportowe coupe GT. Jeśli cenisz sobie wysoką jakość i niezawodność, chcesz zainwestować swoje pieniądze w komfortowo i bogato wyposażony samochód i nie ulegasz stereotypom, laguna 3 może okazać się dla Ciebie samochodem idealnym. Dodatkowym atutem tego samochodu jest bogata paleta silników, z której bez problemu wybierzesz motor w pełni dostosowany do Twoich wymagań.